Het werd eens tijd dat ik er eens iets over ging schrijven niet? De ford focus RS die ik maar liefst 2 hele dagen mocht meenemen van Wensink in Zwolle. Het begon allemaal bij een grap die maar liefst 2 jaar op zich liet wachten. Ik heb het over mijn maat Edwin. Hij doet namelijk de sales bij Ford Wensink.

De aller eerste auto die ik toen mocht fotograferen is de Ford Mustang 2016 editie. Toen nog geen rijbewijs dus ik kreeg iemand van Wensink mee om me te assisteren. Omdat dit artikel niet gaat over de mustang maar de RS hou ik het even op een voorbeeld.

Oke, terug naar de RS. Ik zag hem voor het eerst staan bij de demo-dag van PECZWolle. Wensink is namelijk een van de hoofdsponsoren van de voetbalclub. Die auto heeft gewoon een vette uitstraling en ik MOEST deze op de foto zetten. Nadat ik Edwin vele keren over heb gesproken was de deal rond. Mike, jij mag deze meenemen en fotograferen als je je rijbewijs hebt gehaald. Dat liet ik me geen 2x zeggen natuurlijk. Ook heb ik toen geïnvesteerd in speciale apparatuur dat er voor zorgt dat de auto op de lens helemaal tot zijn recht komt. Een poli-filter, speciale car rigging systeem met alles erop en eraan.

Ondertussen maak ik me helemaal lekker aan de extra opties die deze bolide heeft. Zoals launchcontrole, vette velgen, super de luxe audiosysteem, navigatie en maar liefst 350 paarden onder de kap. Deze auto is snel, heeeel snel. Dat betekent ook dat ik een locatie moet zoeken die deze snelheid ook weerlegt. En ik moet een manier vinden hoe ik de snelheid vastleg.

Een maand later verruil ik mijn wankele stoel en mijn duomonitoren voor de RS borduurde kuipstoelen en een grommende motor waarvan mijn pupillen alleen maar groter werden en ik op mijn lippen moest bijten om de bodem van het gaspedaal niet in te stampen. Dit heb ik dan wel gedaan, maar op een landingsbaan in het mooie Belgie. Veilig en gecontroleerd. Men moet natuurlijk ook wel voelen wat er gebeurd als je de toerenbegrenzer begint aan te tikken.

Eerst heb ik door half Nederland gereden om de look en feel van de auto op de proef te stellen. Hoe is hij in de stad, hoe voelt de body roll als je door een strakke bocht gaat. Wat is de ervaring. Deze auto is gewoon perfect. De kleur, uitstraling, gevoel en macht die het geeft zorgt voor een geweldige ervaring. Al is t alleen al geniaal als de dames verschrikt een sprongetje maken en de heren een grijns en een duim opsteken als de uitlaat een klap nageeft als je remt voor een stoplicht. Ik heb ongeveer 3 uur in de auto gereden. En er is geen moment dat ik dacht, bah, wat is dit vervelend. Zelfs in de file in Rotterdam gaat de muziek aan en geniet je gewoon van een heerlijk kristalhelder geluid.

Eerste locatieis België. Blauw en roest gaat gewoon samen. Daarnaast was er ook een verlaten landingsbaan van de vroegere Amerikaanse basis. Daarna zijn we verder gegaan en langzaam weer terug gegaan naar Zwolsche bodem. Eerst de Posbank in Arnhem. Hier heb je een paar prachtige haarspeldbochten in het bos waarbij je de auto helemaal tot zijn recht kan fotograferen. Helaas was het een zonovergoten dag dus kon ik de auto niet even op het midden van de weg zetten om hem te fotograferen. Want deze weg was behoorlijk druk met cabrio’s, motoren etc. Iets verderop bij een verlaten landweggetje is het me dan toch gelukt.

Bij de Sallandse heuvelrug hebben we nog wat snelheidsfotos gemaakt en komt de auto in de bochtige bergpasjes helemaal tot zijn recht.

Bij de Sallandse heuvelrug hebben we nog wat snelheidsfotos gemaakt en komt de auto in de bochtige bergpasjes helemaal tot zijn recht. Na dag 2 heb ik de auto terug gebracht naar Wensink en heb ik de gemaakte fotos onbewerkt laten zien. Ze zijn zo tevreden over het resultaat dat ik een prachtige canvas doek heb ontvangen van de bovenste foto.

Ook op facebook is deze gallerij te bewonderen: Facebookpagina Wensink Zwolle

Hopelijk is er ook in Maastricht en omstreken een autohandelaar die mijn werk ziet zitten. Mocht je nou zelf een supervette auto hebben laat het me dan even weten!

Stuur een bericht met Whatsapp!